KSÜ Logo

KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Göksun Meslek Yüksekokulu

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi Duyurusu-10.06.2024

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ ÖĞRETİMİ AKADEMİK TAKVİMİ

 
    

08- 12 Temmuz 2024

Ders Kayıtları ve Harç Yatırma

 

16-17 Temmuz 2024 

Açılacak Derslerin Kesinleştirilmesi

 

18-19 Temmuz 2024

Ders Ekleme-Çıkarma ve Kayıt Düzeltmeleri

 

16 Temmuz – 30 Ağustos 2024

Eğitim-Öğretim Dönemi (7 Hafta)

 

02-06 Eylül 2024

Yaz Öğretimi Final Sınavları

 

13 Eylül 2024 

Final Sınav Sonuçlarının İlanı İçin Son Gün

 
    

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Öğretimi YÜZ-YÜZE yapılacaktır.

 
    


Yaz Öğretimi Uygulama Esasları İçin Tıklayınız.


 
    

BAŞVURU İŞLEMLERİ ve KAYIT

 

Yaz Okulu Başvuru İşlemleri

08.07.2024'de saat 08:30'da başlayarak 12.07.2024'de saat 16.00'da sona erecektir.

 

Üniversitemiz Öğrenciler İçin Kayıt

Üniversitemiz öğrencileri yaz öğretiminde açılan derslere kayıt işlemlerini Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapacaklardır.

 

Üniversitemize kayıtlı olmayan Diğer Yükseköğretim Kurumlarına kayıtlı öğrenciler için Kayıt Süreçleri

Üniversitemize kayıtlı olmayan Diğer Yükseköğretim Kurumlarına kayıtlı öğrencilerin ise öncelikle Yaz Okulu Başvuru Sistemi üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. 

                          YAZ ÖĞRETİMİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE KAYIT İÇİN TIKLAYINIZ.

* Kayıt için sistemde Kullanıcı Oluşturma işlemi yapıldığında, kullanıcı şifresi kayıtta belirtilen e-posta adresine gönderilmekte ve bu iletiler e-posta adresinin gereksiz kutusuna (kullanılan programa göre "önemsiz veya spam gibi isimlerle de adlandırılmaktadır) düşebilmektedir.

* Telefonla işlem yapmada sorun yaşayan adayların bilgisayar üzerinden işlem yapmalarını tavsiye ederiz.

(Diğer Yükseköğretim Kurumu öğrencileri öncelikle yukarıdaki yaz okulu başvuru sistemi üzerinden başvuruda bulunacaklardır. Bu öğrencilerin başvuruları onaylandıktan sonra bilgileri öğrenci bilgi sistemine aktarılacaktır. Daha sonra da Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak ders kayıtlarını buradan yapacaklardır.)

*Başvuru Sistemi üzerinden başvurunuzu yaptıktan sonra başvurunuzun ders kayıt ve harç yatırma işlemleri için aktarma işlemleri her saat başı yapılmaktadır. Aktarım sonrasında Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sisteminde kayıtlı aktif öğrenci statüsü kazanılmış olunacaktır.

*Program Dışı Ders Seçilirken Ders Kayıt Menüsünde Alacağınız Dersin AKTS ve Kredisine Eşdeğer Olan Herhangi Bir Dersin Üzerine Tıklayarak Dersinizi Seçebilirsiniz.

 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    

Öğrenci Numaranızı Öğrenmek için Tıklayınız.

  
    

Yaz Öğretimi ile İlgili Önemli Bilgiler

* Derse kayıt yapan öğrenci sayısı 15 ve üzerinde olması halinde ders açılacaktır. Birim Yönetim Kurulları bu sayıyı değiştirebilir.

* Yaz stajı derslerinde sayı şartı aranmamaktadır.                                          YAZ ÖĞRETİMİNDE AÇILMASI MUHTEMEL DERSLER

  
  

Yaz Öğretimi Ders Ücreti Ödeme Adımları

 
   

Ders Ücreti Ödeme İşlemleri :

Ders seçimi yapıldıktan sonra kayıt ekranında yatırılacak ders ücreti görülmektedir. Ders ücretinin akademik takvimde belirtilen tarihler arasında Vakıflar Bankasına ödenmesi gerekmektedir.

 
 
 
 

Vakıflar Bankası ATM Ödeme Adımları;
>Ödeme İşlemleri
>Eğitim Ödemeleri
>Üniversite Ödemeleri
>Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
>TC Kimlik Numaranızı Giriniz
>Öğrenci Numaranızı Giriniz
>Karşınıza Gelen Harç Tutarını Yatırınız.

Vakıfbank ATM’lerinde öğrenim ücreti yatırırken bilgi girişi sırasında tekrar eden numaraların olması durumunda tuşlara basarken arada biraz beklenilmesi gerekmektedir aksi takdirde eksik rakam girişi olabilmektedir.
Örneğin 23130066590 öğrenci numarası olan öğrenci “00” ve “66”da rakamlarının girişini yaparken iki rakam arasında biraz beklemesi gerekmektedir.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vakıflar Bankası İnternet Bankacılığı Ödeme Adımları;
>Ödemeler
>Eğitim ve Sınav Ödemeleri
>Üniversite Harç İşlemleri
>Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
>Öğrenci Numaranızı Giriniz
>Karşınıza Gelen Harç Tutarını Yatırınız

Havale veya EFT ile ödeme yapılamamaktadır.

Banka ödemesini gerçekleştiren öğrenciler, kesin kayıt işlemlerini Öğrenci Otomasyon üzerinden yapabileceklerdir. Belirlenen süre içinde kesin kaydını yaptırmayan öğrenciler ücretlerini ödemiş olsalar bile o dersi alamazlar.
Açılması kesinleşmiş ve kayıt yaptırılmış olan derslere ait yaz okulu ücretleri dersin bırakılması halinde geri ödenmez.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ücret iade İşlemleri :

15 Kişilik kontenjan dolmadığı için açılamayan derslerin ücretleri talep edilmesi halinde iade edilecektir.

Ders ücreti iade başvuruları
16 Ağustos 2024 Cuma günü mesai bitimine kadar ders kaydı yapılan akademik birimin öğrenci işleri servisine yapılacaktır.

Ders ücreti iadeleri öğrencilerin kendileri adına kayıtlı hesap numaralarına yapılabilmektedir. Öğrencinin yakını dahi olsa başkası adına kayıtlı hesaba iade yapılamamaktadır. Bu nedenle öğrencilerimizin Öğrenci Bilgi Sisteminde İletişim Bilgileri alanında yer alan (Harç Para İade İşleri) Banka Bilgileri alanına kendilerine ait IBAN numaralarını tam ve doğru olarak kaydetmeleri gerekmektedir.

                                      Harç iade dilekçesi için tıklayınız.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Üniversitemiz Öğrencilerin Üniversite içinden Başka Programlardan Ders Alma İşlemleri :

Üniversitemiz öğrencilerinin Yaz Öğretiminde almak istediği ders kayıtlı olduğu birimde açılmadığı takdirde, öğrenci bu dersi açılması halinde Üniversite içinde bir başka birimden alabilir. Bunun için diğer bir bölümden/programdan alınacak dersin denkliğinin içerik, dil, kredi ve saat açısından, ilgili bölüm/program ve Yönetim Kurulu tarafından önceden kabul edilmesi gereklidir.

 
 
 
 
 

Üniversitemiz Öğrencilerinin Diğer Yükseköğretim Kurumlarından Ders Alma İşlemleri :

Öğrencinin kaydolmak istediği derslerin Üniversitemizde Yaz öğretiminde açılmaması durumunda, farklı bir üniversitenin Yaz Okulundan ilgili dersleri alabilir. Öğrenci, farklı bir üniversiteden alınacak dersin içerik, dil, kredi ve ders saatini, Yaz Okulu akademik takvimini içeren resmi belgeyi önceden kendi birimine vermelidir. İlgili bölüm, program veya anabilim dalının görüşü alınarak birim yönetim kurulu tarafından uygun görülmesi halinde farklı üniversiteden ders alınabilir.
Belirlenen kurallara uymadan diğer Yükseköğretim Kurumlarından alınan dersler transkripte işlenmez.

 
 
 
 
 
 
 

Yaz Okulu Sonrası Mezuniyet İşlemleri :

Normal öğrenim süresini tamamlayarak yaz öğretimi sonunda mezun olabilecek öğrencilerin, ilk kez aldıkları derslerin başarı notları, en son öğretim yılının ilgili dönemine işlenerek mezun olmalarına olanak tanınır.

 
 
 

Misafir Öğrencilerin Not Döküm (Transkript) Belgesi Gönderme İşlemleri :

Misafir Öğrenci Transkripti; yaz öğretimi akademik takviminde belirtilen “Notların kesinleştiği tarih”ten itibaren öğrencinin başvuru esnasında belirttiği İlgili Yükseköğretim Kurumu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına posta yolu ile gönderilir. Ancak dileyen öğrenci Transkriptini kayıtlı olduğu akademik birimin öğrenci işleri servisinden de alabilir.

 
 
 

 

 İLETİŞİM BİLGİLERİ İÇİN TIKLAYINIZ….

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı